آموزش نقاشی هایپر رئال تهرانسر

آموزش نقاشی هایپر رئال تهرانسر

با مجوز رسمی از وزارت ارشاد اسلامی

نقاشی هایپررئال چیست ؟

نقاشی هایپررئال تهرانسر

 

نقاشی هایپررئال، پرداختن به جزئیات و ظرافت های مدل مورد توجه
قرار میگیرد. نقاشی هایپررئال با تکنیک های مختلف انجام میگیرد. ذغال، مداد، رنگ روغن و مداد رنگی از پر طرفدارترین متریالها در خلق اینگونه آثار میباشند.

در تعریف نقاشی هایپررئال می توان گفت نقاشی است که در نشان دادن جزئیات و ظرافت های موجود در مدل حتی پا را فراتر از عکس می گذارد.
با توجه به این تعریف در نقاشی هایپررئال هنرمند نقاش بیشترین دقت را صرف نشان دادن و به تصویر کشیدن جزئیات میکند و باید چنان مهارتی داشته باشد که اثری که خلق می نماید بتواند با عکس برابری کرده و یا حتی از عکس نیز طبیعی تر به نظر برسد.

در نقاشی هایپررئال در تهرانسر،  نقاشی ما باید با عکس یا پرینت برابری نماید و بیننده را متقاعد سازد که با عکس یا پرینت مواجه شده است و نه نقاشی.

اموزشگاه نقاشی هایپر رئال در تهرانسر
اموزش نقاشی هایپر رئال تهرانسر

دقت در نقاشی هایپررئال

معمولا برای انجام نقاشی های هایپر رئال، از سایز ها و ابعاد بزرگ استفاده میشود. اما اجباری در آن نیست. به هر حال پرداختن به جزئیات و ریزه کاری ها در طراحی و نقاشی هایی با ابعاد بزرگ، راحت تر و بهتر انجام میشود.

گاهی بدلیل ساده انگاری ، که برخی از هنرمندان و هنر دوستان مرتکب شده اند تعریف هایپر رئال به نوعی تغییر یافته و به هر اثری که سایز بسیار بزرگی دارد و با ذغال اجرا شده هایپررئال میگویند. در صورتی که این تعریف  اشتباه است و اثر هایپررئال ربطی به اندازه و تکنیک مورد استفاده در آن ندارد؛
بلکه آثاری که در آن هنرمند وقت و دقت بسیاری صرف کرده و جزئیاتی مانند:

  • جنسیت
  • پوست
  • مو
  • تاثیر نور روی حجم

و … را به گونه ای به تصویر کشیده که نمی توان مرزی بین آن و عکاسی قابل شد را میتوان در ردیف آثار هایپررئال قرارداد.

جزئیات در نقاشی هایپررئال

اموزش نقاشی تهرانسر

 

زمانی که هنرمند یک نقاشی هایپررئال را خلق می نماید چنان غرق جزئیات می شود که گویی گوشه ای از روح خود را در اثر به جای میگذارد و اینگونه است که مخاطب از دیدن این اثر حیرت زده می شود گویی اثر، جان و روح دارد و میتواند گوشه گوشه آنرا کاملا لمس نماید.

ابزار و وسایل مورد نیاز آموزش نقاشی هایپررئال

 

استفاده از ابزار و متریال مناسب، در هر مرحله تکنیکی به هنرجویان پیشنهاد داده میشود. ابزار و وسایل پیشنهادی در کلاس ها، حاصل بررسی ها و تجربیات استاد مربوطه، ومطالعاتی است که در طول سالها تحقیق و مطالعه تئوری و عملی بدست آمده است. هنرجویان کلاس های نقاشی هایپررئال میبایست برای برخورداری از آموزش بهتر، جهت تهیه ابزار و وسایل هر دوره آمادگی کامل داشته باشند.

 

انواع مداد در نقاشی سیاه قلم

مداد یکی از وسایل ضروری برای آموزش سیاه قلم است. این وسیله دارای انواع مختلفی با درجه سختی های متفاوتی است. این وسیله دارای انواع مختلفی طبق لیست زیر است:

  • مداد کنته سفید
  • مداد کنته مشکی
  • مداد استدلر B8
  • مداد استدلر HB
  • مدادهای فابرکستل (B2-B6-B8)

البته در هر مرحله و در هر ترم ابزار مورد نیاز همان دوره به هنرجویان عزیز و گرامی پیشنهاد داده میشود.

اموزش نقاشی هایپر رئال تهرانسر

سبک رئال:

رئالیسم یا واقع گرایی، جنبشی متشکل از نقاشان قرن هجدهم میلادی است که در فرانسه تشکیل شد. پیروان مکتب رئالیسم معتقد بودند که برخلاف رومانتیسم، باید زندگی انسان ها را به همان شکلی که هست به تصویر بکشند. یعنی برخلاف روال آن دوران که اکثراً نجیب زادگان در قصرهای زیبا نقاشی می شدند، هنرمندان پیرو رئال، به نقاشی مردم عادی کوچه و خیابان، کشاورزان، کارگران، نانوایان و غیره پرداختند. این جنبش مقدمه به وجود آمدن سبک های Photoreal و Hyperreal در آینده شد.

سبک فوتورئال:

در اواخر قرن 19 میلادی، جنبش فوتورئالیسم به همت تعدادی از هنرمندان آن عصر ایجاد شد. حامیان این سبک، به دنبال به تصویر کشیدن جزئیات دقیق یک عکس در نقاشی بودند. در سبک فتورئال، برخلاف سبک های ایده آلیستی آن دوران، چهره ها و مناظر به همان صورتی که بودن نقاشی می شدند. هیچ گونه حذف یا روتوشی بر ضعف ها و زشتی های ظاهری چهره سوژه ها در این سبک اجرا نمی شد. نقاشی های سبک فتورئال در قرون بعد به عنوان بدیع ترین و جذاب ترین آثار هنری در بین هنردوستان شناخته شد و مورد تحسین قرار گرفت.

اموزش نقاشی هایپر رئال تهرانسر

سبک هایپررئال:

 

سبک هایپررئالیسم یا فراواقع گرایی، گونه ای اغراق آمیز از سبک فوتورئال یا رئال به شمار می رود. تفاوت آن با سبک های قبلی در این است که هنرمند سعی دارد علاوه بر اجرای ریزترین جزئیات با دقت بالا، به طرزی فراتر از واقعیت، المان هایی را به نقاشی بیافزاید. هنرمند هایپررئال می کوشد که نقاشی را طبیعی تر از حد ممکن جلوه دهد. به طوری که چشم نوازی و جذابیت آن نگاه هر بیننده ای را محسور خود کند. این سبک از نقاشی سیاه قلم در اواخر سال 1970 و به دنبال جنبش فوتورئالیسم ایجاد شد.

 

آموزش نقاشی هایپررئال از رویا تا واقعیت

 

همچنین محدودیتی از نظر تکنیک اجرا در نقاشی هایپررئال وجود ندارد و آنرا با تمامی تکنیک های موجود مثل:

  • ذغال
  • مداد رنگی
  • پاستیل
  • رنگ روغن

و … میتوان اجرا کرد.

بنابراین اگر هنرمند بخواهد در تکنیک نقاشی هایپررئال در تهرانسر به فعالیت بپردازد بایستی به سطحی از توانایی برسد که اول بتواند جزئیات و ظرافت های موجود در بافت ها و جنسیت های مختلف را ببیند، تشخیص بدهد و درک کند؛ سپس بتواند آنرا اجرا کرده و به تصویر بکشد.
رسیدن به این سطح نیازمند انجام تمرینات مختلف و تکرار آنهاست.

اموزش تخصصی هایپر رئال در تهرانسر
اموزش تخصصی هایپر رئال در غرب تهران
اموزش هایپر رئال در غرب تهران
کلاس نقاشی هایپر رئال در تهرانسر
اموزش سیاه قلم در تهرانسر
سیاه قلم در تهرانسر
اموزش نقاشی در تهرانسر

دسته‌بندی نشده

آموزش طراحی سیاه قلم به سبک هایپر رئالآموزش نقاشی هایپر رئالآموزش نقاشی هایپر رئال از پایه تا پیشرفتهآموزش نقاشی هایپر رئال از پایه تا حرفه ایآموزش نقاشی هایپر رئال تخصصیآموزش نقاشی هایپر رئال تخصصی در تهرانسرآموزش نقاشی هایپر رئال تهرانسرآموزش نقاشی هایپر رئال در تهرانسرآموزش نقاشی هایپر رئال در تهرانسر از پایه تا حرفه ایآموزش نقاشی هایپر رئال در غرب تهرانآموزش نقاشی هایپر رئال غرب تهرانآموزشگاه نقاشی هایپر رئال تهرانسراموزش تخصصی طراحی ماشیناموزش تخصصی طراحی ماشین در تهرانسراموزش نقاشی سیاه قلماموزش نقاشی سیاه قلم با کنتهاموزش نقاشی سیاه قلم در تهرانسراموزش نقاشی هایپر رئال تهرانسرطراحی ماشینطراحی ماشین تخصصیطراحی ماشین صنعتی اموزشکلاس نقاشی هایپر رئالکلاس نقاشی هایپر رئال تهرانسرکلاس نقاشی هایپر رئال در تهرانسرکلاس نقاشی هایپر رئال غرب تهرانکلاس های نقاشی هایپر رئالکلاس های نقاشی هایپر رئال تهرانسرنقاشی در ابعاد بزرگنقاشی سیاه قلم با کنتهنقاشی سیاه قلم در تهرانسرنقاشی هایپر رئالنقاشی هایپر رئال اموزشنقاشی هایپر رئال اموزشگاه تخصصینقاشی هایپر رئال اموزشگاه نقاشینقاشی هایپر رئال بزرگسالنقاشی هایپر رئال بزرگسال در تهرانسرنقاشی هایپر رئال تخصصینقاشی هایپر رئال در تهراننقاشی هایپر رئال در تهرانسرنقاشی هایپر رئال در غرب تهراننقاشی هایپر رئال کودکان و بزرگسالاننقاشی هایپررئال چیست ؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *